piątek, 4 marca 2011

Gnocchi ze szpinaku i ricotty

Składniki:

1/2 opakowania szpinaku mrożonego
1/2 pudełka ricotty
1 całe jajko
1 żółtko
garść startego parmezanu (lub nie)
200g mąki i więcej, w miarę potrzeby
przyprawy - sól, pieprz, gałka muszkatołowa, czosnek

Wykonanie:

Szpinak rozmrozić i odcisnąć. Włożyć do miski wraz z rozdrobnioną ricottą. Dodać jajko i żółtko, wymieszać wszystko. Dodać parmezan (lub inny ser żółty utarty na drobno, ale bez sera też można je zrobić). Dosypać mąki i przyprawy, wymieszać. Wyrobić gładkie ciasto. Powinno być lekko klejące, ale tak, żeby można było formować z niego kuleczki. (za dużo mąki spowoduje, że nie będzie dało się ich formować). Gotowe kluseczki wrzucać na osolony wrzątek i krótko gotować - ok. 2-3 minuty od chwili wypłynięcia.

Kluseczki można podawać posypane startym serem i zapieczone w piekarniku (kilka minut), lub z sosem pomidorowym.
Ja robiłam obie wersje, przy czym wersja z sosem jest wg mnie lepsza. Zalałam kluski sosem pomidorowym, posypałam serem i wstawiłam do piekarnika.

Tu wersja z samym serem:


A tu z sosem i serem, już na talerzu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz